Jaa det gick väl lite sissådär...

Aa jag och sara var ju och red i dag, elr jag vet inte om det riktigt räknas som att rida men vi var där :P
och sara skulle börja hoppa upp och när hon har foten i stigbygeln så börjar han gå och hon tappar balensen och ramlar med foten kvar i stigbygeln och släpas efter... Båda hästarna börjar gå och när jag ska fram och ta tag i dom lossnar sara och dom galopperar iväg runt huset. Jag springer och kollar och då står dom där och sen vänder dom och galopperar ut på den jättestora åkern som är bredvid och vi typ bara står och tittar ut när dom galopperar runt som galningar och sen kommer dom tillbaka efter ett tag och galopperar in i hagen och vidare så långt bort i hagen det går (och den är stor!) och aa,, jag och sara får gå och hämta dom. och sen kom hovslagaren så det blev inte så mycket rida, men dom fick ju typ värsta galopp passet för dom sprang ganska långt så det fick räcka..!
'
Och sen skulle hon ju skos och det gick väl sådär i början men det blev bättre efter ett tag! Och så kom det nån dum tant som typ äger Kurtan igentligen men som typ aldrig är där och hon började bestämma vilka dörrar som hästarna fick och inte fick gå igenom och massa skit.. Jag gör väl som jag vill hon äger inte det stallet bara för att hon gjorde det en gång i tiden,, det är bondens förra fru som har flyttat för flera år sen. Och hon hade typ kurtan förut men hon har typ inte honom längre det är bonden och hanns dotter som har honom och stallet. och så kommer hon och bestämmer vart jag får gå och inte! Och hon höll på och ljög om att kurtan inte kunde ridas och sånt i början när vi ställde dit charmtroll och sen när vi frågade hennes dotter (hon är vuxen) och hon sa att vi fick rida honom om vi ville och att det gick hur bra som hälst. Jag vet att han har haft nån skada i benet förut men det är bra nu, så det var väl bara en ursäkt för att dom aldrig rider honom tror jag i alla fall. Jag har inte sett henne där sen för typ 2-3 år sen och så kommer hon nu och ba - ja vi brukar ju inte ta hästarna genom den dörren, det är ju typ en perssonalgång, ja för vi tar dom genom den dörren där borta. och ja bah typ - okej och så gick jag dit i stället. hon sk ainte komma och bestämma! Hon kan ju börja ta hand om sin häst så att inte jag behöver det innan hon börjar komma och bestämma!
'
så nu har jag fått ut mina agritioner (hur det nu stavas) det var skönt ;) haha


Kommentarer
Postat av: sara

HAHAHAHAHAHAA! :) <3 synd att vi inte fick det på film ;)

2012-05-04 @ 22:19:54
Postat av: Lovis

Nä men haha. Varför gjorde de så tror du? :)

(Skönt att inte ens behöva sitta på hästen och ändå får den motion). ;)

2012-05-05 @ 08:42:48
URL: http://lovis.grote.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0