Gårdagens ridpass - Började inte så bra...

Igår var jag riktigt trött, men trotts det så tog jag på mig spring kläderna och sprang till stallet. När jag kom dit och skulle ta in hästarna så stod dom utanför boxen så jag trode att det skulle bli lätt att ta in dom, som det brukar, men nejnej... Charmtroll började med att bara vända bort huvudet och vända sig om när jag skulle sätta på grimman och sen bara gick dom. Långt bort i hagen. Så långt det bara går faktiskt, och hagen är STOR... Och jag blir så irreterad för dom typ leker med mig! Dom tycker att det är skitkul att springa i full galopp ifrån mig i hagen, och alltid när dom har sprungit fram och tillbaka några gånger i hagen så kommer dom fram till mig och typ ba, "Förlåt, du får sätta på grimman nu"... Nu säger dom ju inte så men det är typ så. Hon kommer fram till mig och nästan stoppar in huvudet av sig själv i grimman. Men dom spran iväg och stälde sig längst bort i hagen där det var jätte högt gräs, perfekt fästingräs.. Jag som älskar fästingar... Jag tog med mig havrehinken för att locka på dom men hinken var så full och tung så jag lämnade den på halva vägen. Sen tog det nästan en timme innan jag gick tillbaka och hämtade hinken för att det inte gick att få in dom, men då gick det... Så det tog alltså en timme för mig att bara ta in dom från hagen.. Tur att dom inte brukar hålla på så! :)
 
Sen gick det bra att rida, Hon var lite pigg. Red mest på volt och körde lite tämpoväxlingar och så. Jag ska rida idag också och då kommer hovslagaren också! 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tyra

bloglovin' byte? :)

Svar: Aa! :) säg till när du har lagt till mig så lägger jag till dig! :)
emidanasbrandt.blogg.se

2012-06-29 @ 12:23:35
URL: http://biggebus.blogg.se
Postat av: Tyra

så, har lagt till dej nu ;) säg till när du lagt till mej :D

2012-06-29 @ 16:55:04
URL: http://biggebus.blogg.se
Postat av: mysan

Skickar en kram till dej o glöm inte att du är unik för den du är!<3
Ps. gå gärna me i min grupp på facebook och känns dej unik elr släng in en fin kommentar!:) " Mysans änglar!"

2012-06-29 @ 23:30:22
URL: http://myedenvad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0